Sammen om nyhederne

Hver mandag kl.11 mødes vi og snakker om hvad der rør sig i vores verden.

"Sammen om nyhederne" er et tilbud om at møde andre på biblioteket og have en respekfuld samtale om aktuelle emner. Vi håber det bliver både sjovt og berigende. Det er gratis og uforpligtende. Du behøver ikke at tilmelde dig, bare duk op. Det er ikke nødvendigt at komme hver uge.
Nørrebro Bibliotek byder på en kop te eller kaffe imens. Vi mødes ved det store bord i nærheden af printeren til venstre når du kommer ind ad hovedindgangen.

"Det værste der kan ske er, at man bliver klogere - også selv hvis man ender med uenighed"..." når vi er ueninge med hinanden, skal vi gøre os umage med at forstå hvorfor dette menneske mener hvad det gør. Det interessante er ikke, at jeg mener A, mens du mener ikke-A. Det interessante er, hvorfor du mener det ene, mens jeg mener det andet. Det kræver forståelse hverandres argumenter og præmisser, der leder til vores forskellige konklusioner"

Citat: Vincent F. Hendricks fra bogen: "Nok om mig: hvad med dig, hvad synes du om - mig?"

Læs mere om de praktiske forhold på Nørrebro Bibliotek